Dagens utmaning.

Tänker ge alla politiker i kommunen en utmaning.
 
Härmed utmanar jag alla politiker officiellt att ta en debatt "in real life". alltså utanför datorernas värld.
Jag är varken elak etc mellan fyra ögon, det måste poängteras. Det finns flertalet som redan tagit debatten och har inte bara tagit till skratt under tiden då jag har en grovt låg humor ;-) men även insett att jag vet vad jag pratar om etc. Jag är inte ute efter att "knäcka" er eller dylikt, snarare tvärtom. Jag vill se och höra era åsikter etc. Är det inte så att det är vi invånare som valt in er? Är det inte så att vi invånare betalar era löner? Är det inte så att vi invånare är era arbetsgivare?
 
svaret är följande :
 
  1. JA
  2. JA
  3. JA.
Kom igen nu gott folk, kommentera med en mailadress så fixar vi till ett lugnt och sansat möte som kan ge oss bägge en ny upplevelse och dela kunskaper.
 
Vågar ni? ;-) eller gör ni som vanligt och stoppar skallen i sanden?
 
 
Hoppas vi hörs!

Fridens liljor!
 
over and out // den bittra medborgaren.

Kommentarer
Postat av: Susanne Meijer

Fick ditt mail och svarar naturligtvis. Jag mfl är inte alls oroade över att mötas o diskutera. Men varför denna anonymitet... och varför så bitter.
Men iallafall jag och mina partikamrater i Socialnämnden, alltså sossarna brukar ett par gånger om året finnas på tex La Cafe eller annat ställe för diskussioner med folk. Detta anslår jag på vår Sossehemsida eller i min blogg. Kanske möts vi där då .

Svar: Hej Susanne! fantastiskt roligt att du svarade. Ja har inte påtalat just en oro, snarare en ovilja att mötas för debatt. att träffas på fler är något invecklat då det kan uppstå en situation där man i fler tenderar att "gadda ihop sig" som inte är fördelaktig för någon av deltagarna. därav att jag nämnde att det kan vara skoj med 4 ögon istället. självklart på allmän plats om detta efterfrågas.
bittermedborgare

2013-01-05 @ 11:20:58
URL: http://susannemeijer.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0